Välkommen till min blogg

Hej ! Jag heter Urban Lidrot och bor i Överlida och är pensionär med ett brinnande intresse för fotboll. Efter att ha spelat i 20 år och varit tränare i över 20 år har jag nu hittat en fantastisk hobby. Tillsammans med två kompisar reser jag runt och besöker fotbollsplaner.Vår målsättning var att besöka alla i bruk varande planer i såväl Västergötland som Halland.Men detta har inte räckt utan vi har besökt många planer både i Skåne, Blekinge,Småland och Bohuslän. Extra trevligt är att hitta planer som en gång fungerat som sådana och där man tydligt kan se att det spelats fotboll där. Hittills har vi besökt 1049 planer. Vi tar kort och sedan mailar jag till varje förening och ställer några enkla frågor. Jag brukar kalla dessa resor för kulturresor och naturligtvis är det en något udda hobby, men en väldigt trevlig sådan. Tänk så mycket ideellt arbete som lagts ner och hur många relationer som tagit sin början och också avslutats.

måndag 8 november 2010


Vilken fantastisk bild för en gammal fotbollsälskare.
Hedavallen i Revesjö som invigdes 1942.
Revesjö IK bildades året innan, och här spelades fotboll fram till slutet av 50-talet
Axelfors använde också planen.









Här kommer en av tre planer som heter Hagavallen utav dom vi besökt.
Här hade jag förmånen att vara tränare 1984-86, med bland annat kval till div 5.
Klubben är ju naturligtvis Östra Frölunda IF.
Bröderna Morgan och Larry Andersson spelade båda i Grimsås.Per-Anders Eriksson spelat för Elfsborg.
Föreningen bildade i slutet av 1990-talet tillsammans
med Mårdaklev,Kalv och Håcksvik föreningen Kindaholms FF, men denna förening är nedlagd och
den vackra Hagavallen är hemsökt av vildsvin som helt demolerat planen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar