Välkommen till min blogg

Hej ! Jag heter Urban Lidrot och bor i Överlida och är pensionär med ett brinnande intresse för fotboll. Efter att ha spelat i 20 år och varit tränare i över 20 år har jag nu hittat en fantastisk hobby. Tillsammans med två kompisar reser jag runt och besöker fotbollsplaner.Vår målsättning var att besöka alla i bruk varande planer i såväl Västergötland som Halland.Men detta har inte räckt utan vi har besökt många planer både i Skåne, Blekinge,Småland och Bohuslän. Extra trevligt är att hitta planer som en gång fungerat som sådana och där man tydligt kan se att det spelats fotboll där. Hittills har vi besökt 1049 planer. Vi tar kort och sedan mailar jag till varje förening och ställer några enkla frågor. Jag brukar kalla dessa resor för kulturresor och naturligtvis är det en något udda hobby, men en väldigt trevlig sådan. Tänk så mycket ideellt arbete som lagts ner och hur många relationer som tagit sin början och också avslutats.

torsdag 6 januari 2011


Ödenäs IF.
Bildades 1937. Senare bildades en fotbollssektion men planen var så liten att det bara blev ett år i Västergötlands Fotbollsförbund, Spelet fortsatte dock med en och annan cup men 1960 begärdes utträde ur förbundet.









Hemsjö IF Byvallen.
Bildades 1933.
Har spelat i div 5.













SK Mjörn Bodarnevallen.
Bildades 1932.
Har spelat i div 5.











Alingsås IF  Mjörnvallen.
Bildades 1906.
Spelade i början av 70-talet i dåvarande div 1.
Jackie Mattsson Elfsborg 70-80 talet, Lennert Jonsson ÖIS 60-talet, Mattias Larsson ÖIS 90-talet och för närvarande spelar Jonas Bjurström i Häcken.Kent Bäck spelade för ÖISunder 60-talet.





Gerskens BK.
Bildades 1933.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar