Välkommen till min blogg

Hej ! Jag heter Urban Lidrot och bor i Överlida och är pensionär med ett brinnande intresse för fotboll. Efter att ha spelat i 20 år och varit tränare i över 20 år har jag nu hittat en fantastisk hobby. Tillsammans med två kompisar reser jag runt och besöker fotbollsplaner.Vår målsättning var att besöka alla i bruk varande planer i såväl Västergötland som Halland.Men detta har inte räckt utan vi har besökt många planer både i Skåne, Blekinge,Småland och Bohuslän. Extra trevligt är att hitta planer som en gång fungerat som sådana och där man tydligt kan se att det spelats fotboll där. Hittills har vi besökt 1049 planer. Vi tar kort och sedan mailar jag till varje förening och ställer några enkla frågor. Jag brukar kalla dessa resor för kulturresor och naturligtvis är det en något udda hobby, men en väldigt trevlig sådan. Tänk så mycket ideellt arbete som lagts ner och hur många relationer som tagit sin början och också avslutats.

lördag 8 januari 2011

Skogsvallen  FC Ale.
Bildades 2006. FC Ale spelar numera sina hemmamatcher på Gläntevi i Alvhem.
Har fått en uppgift att Kilanda IF bildades 1973 men jag tror att Kilanda fanns långt tidigare?
Denna anläggning invigdes 1983 och Kilanda IF lade ner verksamheten vid sekelskiftet.








Vänersvallen som delas av Vänersborgs IF, Vänersborgs FK och Bosna.
Det finns några fler planer i Vänersborg men vår lokalkännedom var inte tillräckligt bra.
Förmodligen har det fostrats duktiga spelare i dessa föreningar men jag har tyvärr inte fått något svar på mina förfrågningar. Detta gäller naturligtvis fler föreningar. Kanske undrar dom om vi är seriösa. Vårt intresse är ju ganska udda.






Essunga IS  Ekvallen.
Bildades 1934

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar